Allmänna villkor

Priser och Prisangivelser

Samtliga priser i vår e-butik anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms. Du kan dock välja att se priset exkl. moms om du klickar högst upp till höger på “inkl moms”
Du kan även välja att se priset i Euro och USD beroende på vilket land och språkval du gör. 


Hur får jag bekräftelse på mitt köp?

Bekräftelse på beställning / köp i vår e-butik
Bekräftelse på beställning skickas till den e-postadress ni angivit vid beställningen / köpet.

Ändra en order

Att ändra en order
Kontakta kundtjänst inom 24 timmar. 
Skriv "Ändring av order" i ämnesraden.

Frakt och Leverans

Fraktkostnad

Vid direktköp på över 5000 kr från e-butiken bjuder vi på fraktkostnaden.

För ordrar och leveranser till andra länder än Sverige vänligen Kontakta Kundtjänst.

Leveranssätt

Dina varor levereras vanligtvis av DHL. Från det att du har lagt din beställning levereras din order inom 10 dagar.

Delleveranser

Vid eventuellt restade varor delas ordern upp i delleveranser. Wallrite står då för frakten på de restade produkterna. Enbart en fakturaavgift per order tas ut, oavsett antal delleveranser.

Vid retur av vara står du som kund själv för frakten tillbaka till lagret.

Vi rekommenderar våra kunder att använda DHL. Priser inrikes när man lämnar brevet/paketet på en DHL servicepoint.

Betalsätt

Våra svenska kunder betalar via Svea Checkout och kan välja mellan att handla som privatperson eller som företagskund.

Privatperson - tillgängliga betalsätt

Faktura, Delbetalning, Banköverföring via Trustly, konto VISA & MASTERCARD, Swish, Paypal

Företagskund - tillgängliga betalsätt

Faktura, Banköverföring via Trustly VISA & MASTERCARD

Företagskund som vill handla utan org.nr - tillgängliga betalsätt

Banköverföring via Trustly VISA & MASTERCARD

Ångerrätt

Distans- och hemförsäljningslagen

Vi tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Du har som kund 14 dagar på dig att ångra ditt köp. Ångerrätten gäller från det att du tagit emot ditt paket fram till den dag och tidpunkt du skapat ett bytes-/returärende från formuläret Kontakta Kundtjänst.

Varan skall då vara oanvänd och i väsentligt oförändrat skick och helst nerpackad i sin originalförpackning.

Vi kontrollerar alla returer vi tar emot. Konsumenten ansvarar för eventuell värdeminskning av varorna om denne har hanterat varorna på annat sätt än vad som är nödvändigt för att fastställa varans natur eller funktion.

Ångerrätt på reavaror

Här gäller ångerrätten också i 14 dagar.

Fel på vara

Vid reklamation av felaktig vara

Kontakta oss
Du kontaktar oss så snart som möjligt och berättar om felet, dock senast 14 dagar efter att varan levererats. 

Reklamera varan Du reklamerar varan skriftligen, till exempel via mail till den säljaren du varit i kontakt med och skickar med bilder på felet. Du sparar en kopia på ditt mail.

Skicka tillbaka varan Du skickar tillbaka varan om det är möjligt för att ge oss en möjlighet att reparera varan /  göra en bedömning av felet.

Wallrites åtgärder vid bedömt fel på varan

Vi åtgärdar felet i den mån det är möjligt. Vi skickar en ny vara om felet ej går att åtgärda. Vi returnerar pengarna för varan om vi ej kan skicka en ny vara.

Byte av vara

Kontakta Kundtjänst inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.

Skriv "Bytesärende". Du betalar själv frakten till oss när du vill byta varan. Wallrite står dock för frakten tillbaka till dig.

Retur av vara

Kontakta Kundtjänst inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.

Skriv "Bytesärende". Du betalar själv frakten till oss när du vill byta varan. Wallrite står dock för frakten tillbaka till dig.

Personuppgifter

Hur hanteras mina personuppgifter?

Vid ett köp hos oss registreras dina personuppgifter för att vi ska kunna hantera ordern. Dina personuppgifter lämnas inte vidare till tredje part.


JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.