Allmänna villkor
Priser och Prisangivelser
Samtliga priser i vår e-butik anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms. Du kan dock välja att se priset exkl. moms om du klickar högst upp till höger på “inkl moms”
Du kan även välja att se priset i Euro och USD beroende på vilket land och språkval du gör.
Hur får jag bekräftelse på mitt köp?
Bekräftelse på beställning / köp i vår e-butik
Bekräftelse på beställning skickas till den e-postadress ni angivit vid beställningen / köpet.
Ändra en order
Att ändra en order
Kontakta kundtjänst inom 24 timmar.
Skriv "Ändring av order" i ämnesraden.
Frakt och Leverans
Vid direktköp på över 5000 kr från e-butiken bjuder vi på fraktkostnaden. För ordrar och leveranser till andra länder än Sverige vänligen Kontakta Kundtjänst.
Leveranssätt
Dina varor levereras vanligtvis av DHL. Från det att du har lagt din beställning levereras din order inom 10 dagar.
Delleveranser
Vid eventuellt restade varor delas ordern upp i delleveranser. Wallrite står då för frakten på de restade produkterna. Enbart en fakturaavgift per order tas ut, oavsett antal delleveranser.
Vid retur av vara står du som kund själv för frakten tillbaka till lagret.
Vi rekommenderar våra kunder att använda DHL.
Betalsätt
Våra svenska kunder betalar via Svea Checkout och kan välja mellan att handla som privatperson eller som företagskund.
Privatperson - tillgängliga betalsätt
Faktura, Delbetalning, Banköverföring via Trustly, konto VISA & MASTERCARD, Swish, Paypal
Företagskund - tillgängliga betalsätt
Faktura, Banköverföring via Trustly VISA & MASTERCARD
Företagskund som vill handla utan org.nr - tillgängliga betalsätt
Banköverföring via Trustly VISA & MASTERCARD
Ångerrätt
Distans- och hemförsäljningslagen
Vi tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Du har som kund 14 dagar på dig att ångra ditt köp. Ångerrätten gäller från det att du tagit emot ditt paket fram till den dag och tidpunkt du skapat ett bytes-/returärende från formuläret Kontakta Kundtjänst.
Varan skall då vara oanvänd och i väsentligt oförändrat skick och helst nerpackad i sin originalförpackning.
Vi kontrollerar alla returer vi tar emot. Konsumenten ansvarar för eventuell värdeminskning av varorna om denne har hanterat varorna på annat sätt än vad som är nödvändigt för att fastställa varans natur eller funktion.
Ångerrätt på reavaror
Här gäller ångerrätten också i 14 dagar.
Fel på vara
Vid reklamation av felaktig vara
Kontakta oss
Du kontaktar oss så snart som möjligt och berättar om felet, dock senast 14 dagar efter att varan levererats.
Reklamera varan
Du reklamerar varan skriftligen, till exempel via mail till den säljaren du varit i kontakt med och skickar med bilder på felet. Du sparar en kopia på ditt mail.
Skicka tillbaka varan
Du skickar tillbaka varan om det är möjligt för att ge oss en möjlighet att reparera varan / göra en bedömning av felet.
Wallrites åtgärder vid bedömt fel på varan
Vi åtgärdar felet i den mån det är möjligt. Vi skickar en ny vara om felet ej går att åtgärda. Vi returnerar pengarna för varan om vi ej kan skicka en ny vara.
Byte av vara
Kontakta Kundtjänst inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.
Skriv "Bytesärende". Du betalar själv frakten till oss när du vill byta varan. Wallrite står dock för frakten tillbaka till dig.
Retur av vara
Kontakta Kundtjänst inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket.
Skriv "Bytesärende". Du betalar själv frakten till oss när du vill byta varan. Wallrite står dock för frakten tillbaka till dig.
Personuppgifter
Hur hanteras mina personuppgifter?
Vid ett köp hos oss registreras dina personuppgifter för att vi ska kunna hantera ordern. Dina personuppgifter lämnas inte vidare till tredje part.